2023. augusztus 7., hétfő

Büszke

 


Szeretném itt megörökíteni azt, amire nagyon büszke vagyok, és szerintem akkor is megveregetem majd a vállamat, ha évek múlva benézek ide és  visszaolvasom. Nagyot mentem szerintem, és bár a Jóisten segített, én is megtettem mindent azért, hogy ez így alakuljon. 

 Az előzmény, hogy a húgom első férje egy bántalmazó, akinek nem volt elég, hogy verte a feleségét, sokszor a gyerekük szeme láttára, hogy tönkre tette a saját lánya kiskorát, még egy 10 millió forintos adósságot is a nyakukba akart varrni. 

 A közös othonból, amit hitelre vettek, a volt sógorom elüldözte a családját, majd hónapokig tartó, részeg bulizgatás után kiszerelt minden használhatót, konyhabútort, ajtókat kerettel, radiátorokat, fűtéscsöveket, és mocskot, romokat, valamint fizetetlen számlákat hátra hagyva kisétált a házból. A hitelt sem fizette többé, a húgom pedig a szétvert házba, ahonnan kikötötték a közműveket, nem tudott beköltözni, egyedül a hitelt sem tudta fizetni, így a bank felmondta azt. A volt férj külföldre költözött, így a követeléskezelő a húgomon követelte a 7 millió forintos hitelt. 

 Ő nem boldogult egyedül, így segítettem neki alkudozni a követeléskezelővel. Hat ügyvéddel egyezkedtem az elmúlt tíz év alatt, voltak, akik csak lehúztak, voltak, akik valamennyit segítettek, de sok eredményt nem értünk el. Tavalyelőtt a volt férj tulajdonrészét elárverezték egy nav tartozás miatt, és mivel nem tudtuk mi megvenni, így a nyakunkra kezdett járni az új tulaj, aki 1.5 millió forintért akarta megszerezni a húgom részét. Ha szép szóval nem, hát erőszakkal. És mindennek tetejébe tavaly karácsony előtt megérkezett egy levél a végrehajtótól, hogy mivel  a volt férj eltűnt, így az egész tartozást kamatokkal, kb. 12 millió forintot, a húgomtól kérnek, és elárverezik az ő tulajdonrészét is. Ez azt jelentette, hogy ha a házrész mondjuk a legjobb áron megy el, akkor is kb. 10-12 millió forint tartozás marad húgom nyakán. 

 Bedobtam magam, és körbejártam minden ismerősömet segítségért. És egyikük ismert egy ügyvédet, akinek életem végéig hálás leszek. Az elmúlt fél évben hetente jártam hozzá, osztottunk, szoroztunk, tárgyaltunk, és végül elérte, hogy a fenyegetőző tulaj eladta nekem jó áron a ház felét, a végrehajtó visszavonta az árverést, és jó megállapodással kiengedte húgomat a hitelből. 

 Most van egy romos házunk. Ami nyeli a pénzemet, de szépül, van már újra villany benne, vannak vadonatúj ablakok, jön a gázos, a vizes, a padlós... Ha befejeződik a felújítás, vagy odaköltözünk, vagy eladjuk és veszünk egy másik házat. 

 De már nem fenyegeti a húgomat a végrehajtó. Azt hiszem, erre mondhatjuk, hogy ügyes vagyok.


3 megjegyzés:

  1. Szia, ismeretlenül írok, régebben olvastalak, csak hát sajnos ritkán írsz. Amit elintéztél, az nem semmi, le a kalappal, megmentetted a testvéredéket! Szép volt nagyon!
    Micsoda f szfej pasas :-( ezt megcsinálni, akármi is történt köztük, embertelen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm, kedves vagy :). A pasas nem komplett, és sajnos nálunk meg lehet tenni, hogy az egyik ex tönkre teszi a másikat, mindegy is, hogy a férfi vagy a nő, mert az ügyvédek, bírók asszisztálnak ehhez.

      Törlés
    2. Nem ügyes, hanem fantasztikus vagy! <3

      Törlés

Miért?

 Én csak azt szeretném kérdezni az Élettől vagy tulajdonképpen már bárkitől, aki tudja a választ, hogy miért nem tudnak az emberek egyszerűe...