2021. augusztus 26., csütörtök

Óbányai tekergés

 Van, amikor már az elején tudom, hogy nem jó ötlet, mégis igent mondok. Aztán dühöngök végig.

 Ilyen volt az idei nyaralásunk is. Évek óta augusztus utolsó hetében megyünk a Balaton északi partjára, és októberben még pár napra a Mátrába vagy a Bükkbe. Tavaly a Mecsekbe mentünk, Óbányára. Beleszerettem a helybe, mert olyan, mint egy kis skanzen, a régi fatornácos házaival. Megbeszéltük, hogy idén is meglátogatjuk. 

 Igen ám, de F. tesója felvetette, hogy ők augusztus 20. után mennek Óbányára, ö és a két gyerek, menjünk velük. ÉREZTEM az első percben, hogy nem jó ötlet, mégis azt mondtam, hogy legyen. Semmi bajom F. tesójával, jó fej, a két gyerek is aranyos. Csak tudom, milyen a családjukban a kommunikáció. Na, most is pontosan olyan volt. Semmilyen. Nem beszélték meg, hogy hánykor indulunk, mikor, ki hová megy, mi lesz közösen, mi lesz külön-külön. Így aztán négy napig állandóan nekem kellett tüzes vasakkal vallatnom mindkettőt, hogy mire készüljek. F. szerint nagyon kényelmes volt, hogy hoztak-vittek minket autóval. Hááát... Ha vonattal megyünk, akkor legalább tudjuk, mikorra kell a megállóba, állomásra érni, nem azt kell lesnem, hogy a masik embernek mikor pattan ki a szeme, és a masiniszta nem jelenik meg háromnegyed órával indulás előtt az ajtódban, hogy ők korábban keltek, és indulnának. Amikor te még bugyiban-melltartóban szeded elő a szoba közepén a pólódat, hiszen úgy tudod, hogy ráérsz. 

 Óbánya legalább nem okozott csalódást. Egy régi házban szálltunk meg, annak is egy pici házikójában, ami nyári konyha lehetett valamikor. Szeretem a régi ablaktokokat, ajtókat a fekete vasalatokkal, a sok régi tárgyat, ami gyönyörűen öregszik. 

 Voltam a mini arborétumban, megcsodáltam a rengeteg hortenziát, és vettem rózsaszín sásliliomokat, amire régóta vágytam. A házigazdától pedig kaptam különleges, kaukázusi kövirózsát. F. nevetgélt is rajtam, hogy erre azért jó volt az autó, hogy telepakolhattam a csomagtartót virágokkal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Miért?

 Én csak azt szeretném kérdezni az Élettől vagy tulajdonképpen már bárkitől, aki tudja a választ, hogy miért nem tudnak az emberek egyszerűe...