2014. december 18., csütörtök

Mikor jön a baba?

Örök rejtély számomra, hogy másoknak vajon miért fontos az én gyerekem. Vagyis az, hogy van-e vagy nincs. Már az sem teljesen logikus, amikor anyukám nyekereg, hogy szeretne unokát. Egyrészt azért, mert a húgomnak van egy kislánya, tehát már van unokája, másrészt ő is tudja, hogy az én gyerekemmel is körülbelül annyi lenne a kapcsolata, mint velem, vagyis látná egyszer egy évben. Már mondtam neki, hogy ha az megnyugtatja, évente fél napra kölcsön kérek egy gyereket, akinek az agyára mehet, mint nagymama.

De azt aztán végképp nem értem, hogy például a volt kolléganőmnek, akivel - hála a jó égnek -, csak ötévente futunk össze valami bevásárlóközpontban, miért hiányzik a boldogságához az, hogy nekem legyen gyerekem. Miért kérdezi tőlem mindenki, hogy az új párommal tervezünk-e babát? És miért fagy le az álmosoly mindenkinek az arcáról, ha azt mondom, hogy nem. Miért is kellene nekem indokokat felsorolni? Végül is nem csecsemőket eszem reggelire, csupán az én saját felnőtt gyerekem meg F. három nagy gyereke mellé most nem szeretnék kisbabát. Ezt a tényt azonban mindenki úgy fogadja a környezetemben, mintha ő lenne a népesedési kormánybiztos, és meg lenne győződve arról, hogy személyesen az én gyerekem menthetné meg az országot a nyugdíjkatasztrófától. 

Némi vigaszt jelent számomra, hogy nem csak engem találnak meg az ilyen okoskák. Az egyik barátnőmnek tizenegy évnyi küzdelem - hormonkezelések, vetélések - után tavaly született meg a kisfia. Azóta azt hallgatja, hogy nem túl öreg-e már szülőnek harminckilenc évesen. Mondtam neki, szerintem válaszolja azt, hogy "Ja, de tényleg, túl öreg vagyok én már ehhez az éjszakázáshoz, játszótéren üldögéléshez. Jó, hogy mondod, holnap fel is teszem a gyereket a Vaterára, hátha jelentkezik érte egy fiatalabb anya, aki még bírja a strapát."

El sem tudom képzelni, hogy a túlokosok hogyan gondolják ezt. Az ő életükben minden rendben, semmi dolguk, nem tudnak munkát hazavinni, már ki is porszívóztak otthon, iszonyúan ráérnek, és elkezdenek mások életéről elmélkedni? Küldjek nekik egy kis mosogatni valót, hogy legyen mivel foglalkozni?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Miért?

 Én csak azt szeretném kérdezni az Élettől vagy tulajdonképpen már bárkitől, aki tudja a választ, hogy miért nem tudnak az emberek egyszerűe...